Program ministerstva v příští letce.
Hlavním úkolem bude zajištění dopravní obslužnosti území RO a vybudování tranzitního koridoru přes naší republiku. Tranzit povede ze severu na jih a později i z jihu na sever. Byly zde na tento koridor dva návrhy: Za prvé postavit šestiproudou dálnici a za druhé vybudovat moderní železniční spojení. Po zvážení všech pro a proti zvítězila druhá varianta. Jednalo by se o dvoukolejnou trať, vedoucí východní částí republiky, kde bylo dosud spojení sever-jih značně opomíjeno. Současně se železničním svrškem bude vybudován i spodek, král a dvě zcela nové stanice, které budou sloužit zároveň jako hraniční přechody. Jižní s názvem „Potůčky“ a severní s názvem „Severní nádraží“. Na severu země bude trať částečně zahloubena do terénu a zakryta umělým ekotunelem, aby hluk nenarušoval tuto klidnou oblast. Trať bude upravena pro rychlovlaky s maximální rychlostí 2,335 machu. Zpočátku zde bude z finančních důvodů zajišťovat dopravu parní lokomotiva značky PIKO MODELLBAHN 1:87 (přezdívaná H0). Investice vynaložené na
stavbu tohoto koridoru se vrátí zhruba během 76 let 5 měsíců a 4 dnů, to je však jen předběžný velmi hrubý odhad. Finance půjdou především z daní za tranzit přes naše území. Již nyní máme zájemce, kteří by přes naše území rádi vozili své výrobky, jedná se především o sicilskou rodinu „Borsalino“, kolumbijskou společnost „Bílí sníh s. r. o.“ a holandskou akciovou společnost „Bílé maso a. s.“.
Vybudování velkého civilního letiště pro mezinárodní lety je z nedostatku prostoru nemožné, a proto budou civilní letouny odbavovány na naší letadlové lodi.
Protože je rozpočet našeho ministerstva velmi zatížen výstavbou železnice, nepočítá se, že by v horizontu příštích 113 let byl zaváděn na ovipistánecký trh první mobilní operátor. Avšak počet pevných telefonních linek se na našem území v příštích desetiletích zpětinásobí a počet internetových připojení až zdesetinásobí. V příštím roce se rovněž počítá s rozšířením televizního vysílání tak, že bude krom zvuku vysílán i obraz.
Ministr Viktor
|
|